Telefonsjuksköterska, 1177 Vårdguiden på Telefon D

Välkommen till Landstinget Dalarna! Här finns betydelsefulla arbeten som följer människor genom hela livet.

Vårt uppdrag är att bedriva hälso- och sjukvård, hjälpmedelsverksamhet, tandvård, kulturverksamhet och utbildning. Till dessa behövs viktiga stödfunktioner som Landstingsservice, Landstingsfastigheter och administration. Landstinget Dalarna har 8500 medarbetare i en mängd olika yrken. Vi är som Dalarnas största arbetsgivare en viktig del av utvecklingen i länet.

Arbetsuppgifter

Vi rekryterar för framtiden!
Att vara telefonsjuksköterska hos 1177 Vårdguiden är ett mycket givande och spännande arbete med ett brett kunskapsområde. Hos oss finns det stor möjlighet till personlig utveckling på flera områden. Här finns också goda möjligheter att vara med och utforma samt påverka arbetsmiljön. Arbetet är självständigt till stor del, samtidigt som det är ett teamarbete med övriga kollegor både på och utanför arbetsplatsen.
Vår arbetsplats finns i ett fristående hus vid Borlänge sjukhus.

Vi strävar efter att vara ett starkt team med bred kunskap för att på bästa sätt möta befolkningens behov. Vi ingår i ett nätverk med Sveriges övriga landsting i den nationella 1177-tjänsten. Vi är en datoriserad arbetsplats och bedriver sjukvårdsrådgivning vid en ergonomisk kontorsmiljö. Vår målsättning är att ge trygghet till befolkningen genom kvalificerade råd, gott bemötande och god tillgänglighet, det vi kallar för "arbetssätt 1177".
Vi har gemensamma aktiviteter med bland annat schemalagd arbetsplatsträff (APT) en dag i månaden då hela personalstyrkan träffas på annan plats utanför arbetsplatsen. Därtill har vi ett utbildningstillfälle per månad i halvgrupp. Vi erbjuder även möjlighet till hospitering och andra utbildningar.
Vi lägger mycket vikt vid att skapa en positiv arbetsmiljö och hålla en god kommunikation. Ett led i denna strävan är exempelvis införandet av 15 minuters telefonfri tid per arbetstimme större delen av arbetspasset för att ge utrymme för reflektion.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med några års yrkeserfarenhet. Meriterande är tidigare erfarenhet av sjukvårdsrådgivning på telefon samt relevant specialistutbildning.
Datorvana är ett krav.
Behärska engelska i tal är ett krav, övriga språkkunskaper är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att vara framgångsrik som telefonsjuksköterska krävs mycket god förmåga att samarbeta och att kunna anpassa sig till förändrade förutsättningar.
Vår arbetsplats finns i ett fristående hus vid Borlänge sjukhus.
Vi tillämpar individuell schema planering (ISP) där kan du vara med och påverka dina arbetstider utifrån verksamhetens behov. Just nu innefattar tjänsten tre helgarbeten i en 6-veckorsperiod, men vi strävar efter minska antalet helgarbeten. Utöver ob-ersättning får du som sjuksköterska ett särskilt 24/7-tillägg för natt- och helgarbete.
Vi erbjuder 4 veckor inskolning tillsammans med vår Vårdutvecklare och med stöd från våra Mentorer.
Ta chansen att vara med och utforma framtidens 1177 Vårdguiden på Telefon i Dalarna!

Övrigt


Landstinget Dalarna tillämpar kompetensbaserade rekryteringsprocesser. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och tillämpar därför bland annat obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Bifoga alltid CV och personligt brev med din ansökan. Av administrativa skäl kan vi tyvärr inte ta emot ansökningar i pappersform med vanlig post eller via e-post. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.