Medicinsk sekreterare, 100 %, vikariat med möjlighet till förlängning

Välkommen till Landstinget Dalarna! Här finns betydelsefulla arbeten som följer människor genom hela livet.

Vårt uppdrag är att bedriva hälso- och sjukvård, hjälpmedelsverksamhet, tandvård, kulturverksamhet och utbildning. Till dessa behövs viktiga stödfunktioner som Landstingsservice, Landstingsfastigheter och administration. Landstinget Dalarna har 8500 medarbetare i en mängd olika yrken. Vi är som Dalarnas största arbetsgivare en viktig del av utvecklingen i länet.

Arbetsuppgifter

Vuxenpsykiatriska öppenvården i Mellersta Dalarna och Västerbergslagen vänder sig till personer som har behov av specialistpsykiatri. Vanligt förekommande diagnoser är svåra depressioner, bipolär sjukdom, ångestsjukdom, svåra somatoforma syndrom, posttraumatiskt stressyndrom, personlighetsstörningar och neuropsykiatriska tillstånd.

Basenhetens öppenvårdsmottagningar är lokaliserade i Borlänge, Ludvika samt Gagnef. Kris- och Traumamottagningen finns i Borlänge.

Den administrativa enheten är klinikens stödfunktion för vårddokumentation, kodning, reception, systemadministration, telefoni mm.
Vi erbjuder dig som medicinsk sekreterare omväxlande arbetsuppgifter och en god arbetsgemenskap.

Du kommer att tillhöra klinikens administrativa enhet med arbetsuppgifter såsom vårddokumentation, systemadministration, reception, remisskonferenser, vårdlagsmöten, introduktion, TeleQ mm.

Du kommer även att delta i projektet RAK (Rätt Använd Kompetens) som pågår inom öppenvårdspsykiatrin t o m december 2018.

Kvalifikationer

Medicinska sekreterarprogrammet 120 hp.
Vårdadministrativa programmet 180 hp.
YH-utbildning 400 p.
1-årig eftergymnasial vårddokumentations utbildning.

Goda datakunskaper och färdigheter i Office och TakeCare är meriterande.

Vi söker Dig som är flexibel, noggrann och stresstålig.

Vikariat 2018-08-01 till 2019-03-31.
Placeringsort: Gagnef.

Övrigt

Landstinget Dalarna tillämpar kompetensbaserade rekryteringsprocesser. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och tillämpar därför bland annat obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal. När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Bifoga alltid CV och personligt brev med din ansökan. Av administrativa skäl kan vi tyvärr inte ta emot ansökningar i pappersform med vanlig post eller via e-post. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.