Medicinsk sekreterare, Psykiatrimottagning Falun

Välkommen till Landstinget Dalarna! Här finns betydelsefulla arbeten som följer människor genom hela livet.

Vårt uppdrag är att bedriva hälso- och sjukvård, hjälpmedelsverksamhet, tandvård, kulturverksamhet och utbildning. Till dessa behövs viktiga stödfunktioner som Landstingsservice, Landstingsfastigheter och administration. Landstinget Dalarna har 8500 medarbetare i en mängd olika yrken. Vi är som Dalarnas största arbetsgivare en viktig del av utvecklingen i länet.

Arbetsuppgifter

Vi söker dig som är medicinsk sekreterare och är intresserad av ett varierat arbete. Arbetet som medicinsk sekreterare handlar i grunden om att skriva och att ta ansvar för de administrativa rutinerna. Det innebär nära samarbete med övriga i vårdteamet som läkare, sjuksköterskor etc.
Det är du som är nyckelpersonen när du samordnar kontakten mellan patienter, personal och anhöriga på ett professionellt och noggrant sätt.
Psykiatrimottagning Falun är en vuxen psykiatrisk öppenvårdsmottagning med cirka 70 anställda medarbetare.
Den administrativa enheten består av ett team med medicinska sekreterare, som servar mottagningens tre behandlingsteam.

Arbetsuppgifterna består huvudsakligen av receptions-, mottagningsarbete, utskrifter av diktat samt allmänna administrativa göromål. Du arbetar oftast tillsammans med en kollega i receptionen och i nära samarbete med övrig personal.
Vi utgår från att Du trivs med att arbeta både självständigt och i team samt tycker det är spännande på att möta människor i olika situationer.

Kvalifikationer

Din utbildning är någon av nedanstående alternativ
Medicinska sekreterarprogrammet 120 p. eller
Vårdadministrativa programmet 120 p.eller
YH-utbildning 400 p
1-årig eftergymnasial vårddokumentations utbildning.

Erfarenhet av att arbeta i TakeCare är meriterande. God allmän datakunskap förutsätts. Arbetet kräver en vilja att vara behjälplig och serviceinriktad till de som kommer i kontakt med vår mottagning.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet såsom samarbetsförmåga, flexibilitet samt ditt sätt att bemöta andra människor. Du ska även ha en god organisatorisk förmåga, kunna se nya lösningar, komma med nya förslag samt genomföra dessa.
Intervjuer av sökande kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden.
Välkommen med din ansökan!

Övrigt

Landstinget Dalarna tillämpar kompetensbaserade rekryteringsprocesser. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och tillämpar därför bland annat obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal. När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Bifoga alltid CV och personligt brev med din ansökan. Av administrativa skäl kan vi tyvärr inte ta emot ansökningar i pappersform med vanlig post eller via e-post. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.