Servicedesktekniker till Falun

Välkommen till Landstinget Dalarna! Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete där vår ambition är att göra skillnad för många människor.

Landstinget Dalarna är länets största arbetsgivare med över 8 800 medarbetare inom en mängd olika yrkesområden. Vi bedriver hälso- och sjukvård, hjälpmedelsverksamhet, tandvård, kulturverksamhet och utbildning, samt ansvarar för kollektivtrafiken i länet. Efter årsskiftet blir vi en länsregion med utökat uppdrag och som nya Region Dalarna kommer vi att fortsätta arbetet med att utveckla vårt län för framtiden.

Arbetsuppgifter

Medicinsk Teknik och IT (MiT) består av ca 140 personer som ansvarar för både medicintekniska produkter och IT-verksamhet i Landstinget Dalarna. MiT och verksamheten arbetar tillsammans med både nationella och lokala strategier för att effektivisera vården.

Landstinget Dalarnas MiT (Medicinsk Teknik & IT) består av enheterna:
. IT-förvaltning och utveckling
. Medicinsk teknik
. IT-teknik

Enheten för "IT-teknik" är uppdelad i två delar:
. Servicedesk
. Drift & Teknik

Till enheten Servicedesk söker vi nu en supporttekniker som kan förstärka vår servicedeskgrupp. Du kommer tillsammans med oss att jobba med att stödja vården kring service, support och beställningar.

I rollen som supporttekniker i 1:a linjen är du ansiktet utåt och har mycket kontakt med våra användare. Du behärskar svenska mycket bra i tal och skrift och din kommunikationsförmåga är mycket god. Din främsta arbetsuppgift är att ta emot inkommande samtal där du försöker lösa användarens problem genom vägledning eller fjärrstyrning. Om ärendet blir för omfattande skickar du det vidare till 2:a linjen som tar över ärendet. Utöver att ta emot samtal är du även delaktig i mer avancerad tekniskt felsökning.

Kvalifikationer

Krav:
Utbildning inom IT sektorn med fokus på support.
Detta innefattar:
. Gymnasial utbildning inom IT eller motsvarande påbyggnadsutbildning
. Grundläggande kunskap i Windows operativsystem (7/10)
. Teknisk kompetens kring klienter, klientplattformar, kringutrustning
. Erfarenhet av arbete i helpdesk/supportorganisation med ärendehanteringssystem
. Uttrycker dig mycket väl i både tal och skrift
. Körkort

Erfarenhet meriterande:
. ITIL-utbildning
. Nätverkskunskap och grundläggande förståelse för TCP/IP, DHCP, LAN, WAN och WIFI
. Erfarenhet av att ha arbetat i större driftsmiljö
. Erfarenhet av att ha arbetat i offentlig verksamhet

Personliga egenskaper:
IT-support handlar om både teknik och service. För att trivas i denna roll brinner du för att hjälpa våra användare i ditt dagliga arbete, där din sociala och kommunikativa förmåga kommer väl till användning. Du har lätt att sätta dig in i nya situationer och kan på ett pedagogiskt sätt hjälpa användarna. Du delar gärna med dig av dina kunskaper och gillar problemlösning.

Vi ser att du är driven, självgående och tar ansvar i ditt arbete. Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och nya tekniker. Under perioder har vi mycket att göra och då är det viktigt att du är stresstålig och strukturerad. Eftersom vi arbetar med service ser vi att du är bra på att skapa relationer och ger ett förtroendeingivande och trovärdigt intryck. För att lyckas i rollen ser vi att du talar och skriver svenska obehindrat.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Urval och intervjuer sker löpande under annonseringstiden.

Övrigt

Landstinget Dalarnas uppdrag är att bedriva hälso- och sjukvård, hjälpmedelsverksamhet, tandvård, kulturverksamhet och utbildning. Vi ansvarar även för kollektivtrafiken i länet. Till dessa verksamheter behövs viktiga stödfunktioner som Landstingsservice, Landstingsfastigheter och administration. Vi är, som Dalarnas största arbetsgivare, en viktig del av utvecklingen i länet. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.