Avdelningschef/leg. Arbetsterapeut till Arbetsterapi Ludvika

Välkommen till Landstinget Dalarna! Här finns betydelsefulla arbeten som följer människor genom hela livet.

Vårt uppdrag är att bedriva hälso- och sjukvård, hjälpmedelsverksamhet, tandvård, kulturverksamhet och utbildning. Till dessa behövs viktiga stödfunktioner som Landstingsservice, Landstingsfastigheter och administration. Landstinget Dalarna har 8500 medarbetare i en mängd olika yrken. Vi är som Dalarnas största arbetsgivare en viktig del av utvecklingen i länet.

Arbetsuppgifter

Inom Arbetsterapi och kuratorsenheten arbetar ca 80 arbetsterapeuter, kuratorer, rehabassistenter, klinikassistenter och chefer. Tillsammans ansvarar vi för arbetsterapi- och kuratorsinsatser i den specialiserade hälso- och sjukvården vid lasaretten i Falun, Ludvika och Mora.
Arbetsterapienheten vid Ludvika Lasarett bedriver arbetsterapeutisk rehabilitering vid medicinklinikens sluten- och öppenvård. Vi tillhandahåller även arbetsterapeutiska insatser i hemmet inom specialiserad hemrehabilitering och specialiserad palliativ vård.

Uppdraget som avdelningschef är ett tidsbegränsat förordnande på 3 år med tillsvidareanställning i grundprofessionen. Klinisk tjänstgöring som arbetsterapeut ingår i uppdraget.

Som avdelningschef för Arbetsterapi Ludvika är du direkt underställd verksamhetschef och ingår i en dynamiskt arbetande ledningsgrupp under utveckling. Tillsammans tar vi oss an utmaningar och leder i ett länsperspektiv mot verksamhetens mål.
Dina ansvarsområden är personal, ekonomi och verksamhet. Du har ett samverkansuppdrag med flera kontaktytor både internt inom specialiserad vård och externt mot annan vårdnivå t.ex. primärvård och kommun.
Arbetet innebär resor.
Tillsammans med dina medarbetare skapar du en stimulerande och trygg arbetsmiljö för att leverera arbetsterapi med hög kvalitét.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är leg. arbetsterapeut med intresse för ledarskap. Klinisk erfarenhet från arbete inom specialiserad hälso- och sjukvård är meriterande. Erfarenhet av arbetsledning och uppdrag i liknande verksamhet är meriterande. Formell chefs- och ledarskapsutbildning är meriterande.
Körkort är ett krav.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och referenser. För att vara framgångsrik i arbetet krävs en god kommunikations- och samarbetsförmåga, intresse för att skapa goda relationer och utveckla människor i sina yrkesroller. Du har förmåga att organisera, samordna och prioritera arbetsuppgifter såväl för dig själv som för andra.
Du är engagerad och intresserad av utvecklingsarbete och har god analys- och beslutsförmåga. Du skapar tydlighet och har ett aktivt förhållningssätt mot såväl medarbetare som samverkanspartners och ledningsgrupp.

Intervjuer kan komma att ske löpande under annonseringstiden.

Övrigt

Landstinget Dalarna tillämpar kompetensbaserade rekryteringsprocesser. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och tillämpar därför bland annat obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal. När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Bifoga alltid CV och personligt brev med din ansökan. Av administrativa skäl kan vi tyvärr inte ta emot ansökningar i pappersform med vanlig post eller via e-post. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.