Medicinsk sekreterare, Psykiatrimottagning Falun

Välkommen till Landstinget Dalarna! Här finns betydelsefulla arbeten som följer människor genom hela livet.

Vårt uppdrag är att bedriva hälso- och sjukvård, hjälpmedelsverksamhet, tandvård, kulturverksamhet och utbildning. Till dessa behövs viktiga stödfunktioner som Landstingsservice, Landstingsfastigheter och administration. Landstinget Dalarna har 8500 medarbetare i en mängd olika yrken. Vi är som Dalarnas största arbetsgivare en viktig del av utvecklingen i länet.

Arbetsuppgifter

Vi söker dig som är medicinsk sekreterare och är intresserad av ett varierat arbete.

Psykiatrimottagning Falun är en vuxenpsykiatrisk öppenvårdsmottagning med cirka 70 anställda medarbetare. Den administrativa enheten består av ett team på åtta medicinska sekreterare, inklusive enhetschef, som servar mottagningens tre behandlingsteam.

Som medicinsk sekreterare vid Psykiatrimottagning Falun kommer du att vara en viktig servicefunktion för både patienter och personal.

Arbetsuppgifterna består huvudsakligen av receptions-, mottagningsarbete, utskrifter av diktat samt allmänna administrativa göromål. Du arbetar oftast tillsammans med en kollega i receptionen och i nära samarbete med övrig personal. Tillsammans är ni "ansiktet utåt" för mottagningen.

Läs mer under Välkommen till Vuxenpsykiatrin: http://www.ltdalarna.se/Halso--och-sjukvard/Specialiserad-vard/Vuxenpsykiatri/

Kvalifikationer

Medicinska sekreterarprogrammet 120 p.
Vårdadministrativa programmet 120 p.
YH-utbildning 400 p.
1-årig eftergymnasial vårddokumentations utbildning.

Erfarenhet av att arbeta i TakeCare är meriterande. God allmän datakunskap förutsätts. Arbetet kräver en vilja att vara behjälplig och serviceinriktad till de som kommer i kontakt med vår mottagning.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet såsom samarbetsförmåga, flexibilitet samt ditt sätt att bemöta andra människor. Du ska även ha en god organisatorisk förmåga, kunna se nya lösningar, komma med nya förslag samt genomföra dessa.

Intervjuer och tillsättning kan komma att ske löpande.
Välkommen med din ansökan!

Övrigt


Landstinget Dalarna tillämpar kompetensbaserade rekryteringsprocesser. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och tillämpar därför bland annat obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Bifoga alltid CV och personligt brev med din ansökan. Av administrativa skäl kan vi tyvärr inte ta emot ansökningar i pappersform med vanlig post eller via e-post. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.