Upphandlare till Landstinget Dalarna

Välkommen till Landstinget Dalarna! Här finns det betydelsefulla arbeten som följer människor genom hela livet.

Vårt uppdrag är att bedriva hälso- och sjukvård, hjälpmedelsverksamhet, tandvård, kulturverksamhet och utbildning. Till dessa behövs viktiga stödfunktioner som Landstingsservice, Landstingsfastigheter och administration. Landstinget Dalarna har 8500 medarbetare i en mängd olika yrken. Vi som Dalarnas största arbetsgivare är en viktig del av utvecklingen.

AVDELNINGENS UPPDRAG

Upphandlingsavdelningens uppdrag är att medverka till och stärka landstingets anskaffningsprocess, genomföra specifika och koncernövergripande upphandlingar och teckna kontrakt, finnas med som avropsstöd, allt utgående från mål om ökad affärsmässighet och kostnadseffektivitet.

Arbetsuppgifter

Vi är sju medarbetare som genomför landstingets samtliga upphandlingar (förutom byggentreprenader, förbrukningsmaterial), dessutom ingår rådgivning och att genomföra interna utbildningsinsatser.
Vi erbjuder dig trevliga kollegor, spännande och omväxlande upphandlingsuppdrag samt en arbetsplats i centrala Falun.

Arbetet består av att självständigt planera och genomföra flera parallella upphandlingar inom olika varu- och tjänsteområden. Arbetet omfattar hela processen, från upprättande av förfrågningsunderlag till förvaltning av avtal. Bland uppdragen finns t ex områdena medicinteknisk utrustning, hälso- och sjukvårdstjänster och inredning av lokaler. Som en naturlig del i rollen ingår att arbeta med kvalitetssäkring och ha kontinuerlig kontakt och dialog med såväl uppdragsgivare som leverantörer och övriga intressenter.

Kvalifikationer

Krav:
Gymnasial utbildning och erfarenhet av att arbeta med hela upphandlingsprocessen inom offentlig sektor samt ha goda kunskaper i Officepaketet.

Meriterande:
Eftergymnasial utbildning inom offentlig upphandling, ekonomi, juridik eller annan relevant utbildning.

Det är mycket meriterande om du är diplomerad eller certifierad upphandlare, samt har flera års erfarenhet av att självständigt ansvara för att samordna och leda genomförandet av upphandlingar/anskaffningar enligt LOU.

Personliga egenskaper:
För att lyckas i ditt arbete ska du vara en positiv och engagerad person. Du är strukturerad, analytisk och noggrann. För att passa i rollen tror vi även att du är social och utåtriktad, tycker om att samarbeta med kollegor, verksamheter och leverantörer då det är en viktig och naturlig del av vardagen. God kommunikativ förmåga, såväl skriftlig som muntlig förutsätts.

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev!

Övrigt

Landstinget Dalarna tillämpar kompetensbaserade rekryteringsprocesser. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och tillämpar därför bland annat obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal. När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Bifoga alltid CV och personligt brev med din ansökan. Av administrativa skäl kan vi tyvärr inte ta emot ansökningar i pappersform med vanlig post eller via e-post. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.