Synpunkter, beröm och klagomål

Stäng

Kontakt

Folktandvårdens kansli

Tandvårdsförvaltningen

Bergsskolegränd 8A, Box 712 791 29 Falun vx 023-49 00 00 fax 023-224 67 folktandvarden.kansli@ltdalarna.se

Landstinget Dalarna

Box 712 791 29 Falun 023-49 00 00 landstinget.dalarna@ltdalarna.se
Bild på sommarkrasse. Foto: Anne Fagrell Johansson

Vi vill att du ska trivas hos oss. Med detta menar vi tandvård av hög kvalitet och personligt bemötande.

Förslag och klagomål från patienter är en viktig återkoppling till vår verksamhet. Har du synpunkter, beröm och klagomål kan du:

  1. Ta kontakt med din tandläkare eller tandhygienist
    Om du har frågor, synpunkter eller klagomål talar du i första hand med din tandläkare eller tandhygienist. Hitta din klinik.

  2. Kontakta verksamhetschefen
    Du kan även kontakta verksamhetschefen på den klinik där du behandlats. Verksamhetschefen kommer du i kontakt med genom att ringa till din klinik. Hitta din klinik.

  3. Kontakta Patientnämnden Dalarna
    Det går också bra att kontakta Patientnämnden Dalarna. Läs mer om Patientnämnden i Dalarna. 

    Telefonnummer: 023 - 49 02 11
    E-post: patientnamnden@ltdalarna.se